Soia scade colesterolul

Cercetătorii de la Centrul Medical Baptist al Universităţii Wake Forest (SUA) au publicat recent rezultatele unui studiu legat de influenţa benefică a proteinelor din soia asupra bolilor cardiovasculare.

Studiul s-a desfăşurat pe o perioadă de 9 săptămâni, timp în care au fost analizate două grupe de pacienţi: prima grupă a fost alcătuită din pacienţii cu un nivel ridicat al colesterolului (>164 mg/dl), iar a doua grupă din pacienţii cu un nivel uşor ridicat al colesterolului, apropiat de limita maximă normală.

Dr. John Crouse, care a condus aceste cercetări, a observat că proteinele izolate din soia reduc nivelul colesterolului, în special la pacienţii cu un nivel ridicat al acestuia, şi nu-i afectează pe cei cu un nivel normal al colesterolului.

Rezultatele acestui studiu dau speranţe că FDA va aproba etichetarea produselor alimentare care conţin proteine din soia ca fiind "produse cu efect benefic asupra bolilor de inimă".
Menţionăm că bolile cardiovasculare reprezintă principalul factorul al mortalităţii în SUA.
Nov 16, 1999